ثبت تخصصی برند|خرید و فروش برند|ثبت برند|ثبت علامت تجاری|ثبت لوگو

ارائه دهنده خدمات تخصصی در زمینه ثبت علامت تجاری، خرید و فروش برند

ثبت تخصصی برند|خرید و فروش برند|ثبت برند|ثبت علامت تجاری|ثبت لوگو

ارائه دهنده خدمات تخصصی در زمینه ثبت علامت تجاری، خرید و فروش برند

موسسه بین المللی ثبت ملاصدرا با بیش از سه دهه تجربه مدیریتی
واحد تخصصی ثبت ملاصدرا
میدان ونک - خیابان ملاصدرا - قبل از پل کردستان - پلاک 56

با ما تماس بگیرید 88191105

  • ۰
  • ۰

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و واردکنندگان صنایع نساجی گفت: واردات بی‌رویه بلای جان صنعت نساجی شده و مراکز عرضه پوشاک خارجی سه ماه فرصت دارند تا برند خود را ثبت کنند.

محمود نبوی با بیان اینکه تا پیش از اعمال تحریم‌ها، برخی واحدهای پوشاک داخلی تا 100 درصد محصول خود را به اروپا صادر می‌کردند، گفت: از نظر کیفیت تولید و نیروی انسانی مشکلی در صنعت نساجی وجود ندارد، اما ورود کالاهای بی کیفیت و عدم نظارت سازمان استاندارد بر این محصولات باعث شده تا صنعت داخل آسیب ببیند.

وی با اشاره به عرضه حجم زیادی پوشاک در کشور با برندهای خارجی، گفت: هیچ‌ کس نمی‌تواند بر اصل بودن این کالاها صحه بگذارد و به منظور رفع این مشکل، در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مقرر شد تا حاشیه امن سودجویان در این بخش از بین برود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از پوشاک تولید داخل با برچسب خارجی در فروشگاه‌های بالای شهر تهران به قیمت بالا عرضه می‌شوند که ما نمی‌توانیم روی اصل بودن هیچکدام از این کالاها صحه بگذاریم.

نبوی تأکید کرد: هر برند خارجی که در ایران اقدام به عرضه کالا می‌کند، باید ثبت شود و فروشگاه‌ها به عنوان یک شخصیت حقوقی ثبت شوند و در همین راستا مقرر شد این اقدام با تشکیل کمیته‌ای در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شود.

وی ادامه داد: قرار شد راهکار مربوط به این مسئله طی یک هفته اتخاذ شود و فرصت 3 ماهه جهت ثبت برند به فروشگاه‌های عرصه لباس‌های خارجی داده شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و واردکنندگان صنایع نساجی افزود: به این ترتیب تمام کالاها باید از طریق گمرک و به صورت رسمی وارد کشور شوند و حاشیه امن ورود کالای قاچاق برداشته شوند.

محمد جواد صدق آمیز مدیر مرکز پژوهش پوشاک نیز در این نشست با بیان اینکه کمتر از یک درصد پوشاک موجود در کشور از مبادی قانونی وارد می‌شوند، گفت: نرخ سود سرمایه در گردش تولیدکنندگان پوشاک باید کاهش یابد تا امکان رقابت در این صنعت فراهم شود.

به گفته وی، صنعت نساجی ظرفیت صادرات 12 میلیارد دلاری را دارا است که برای تحقق این مسئله نیازمند رایزنی مسئولان دولتی در کشورهای دیگر هستیم.

چمنی، مشاور رئیس سازمان توسعه تجارت نیز در مورد زمان برگزاری نمایشگاه پوشاک ایران و ترکیه اظهار داشت: زمان برگزاری این نمایشگاه‌ها بین وزرای دو کشور توافق شده بود و برای اینکه بازدیدکنندگان به طور همزمان از توانمندی دو کشور مطلع شوند، برگزاری نمایشگاه به صورت یکجا در نظر گرفته شد.

وی در مورد اعمال تعرفه ترجیحی واردات برخی کالاها به کشور نیز گفت: دامنه تعرفه ترجیحی افزایش خواهد یافت و هر 3 ماه یکبار هر یک از طرفین ایران و ترکیه 3 قلم کالا را به لیست تعرفه‌های ترجیحی اضافه خواهند کرد تا به تدریج تجارت آزاد بین دو کشور شکل گیرد.

علیمردان شیبانی، نایب رئیس انجمن صنایع نساجی نیز اظهار داشت: هرچند زمان برگزاری نمایشگاه پوشاک ترکیه در ایران با کج سلیقگی انتخاب شده بود، اما فرصتی برای رقابت تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه پوشاک ترکیه بعد از اعلام تعرفه ترجیحی واردات پوشاک ترک به ایران، مورد انتقاد تولیدکنندگان نساجی قرار گرفته و به همین دلیل اظهارنظر زیادی در مورد آن مطرح شده است.

وی همچنین با بیان اینکه باید برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنعت نساجی اقدام شود، گفت: در حال حاضر 60 هزار تن برداشت پنبه در کشور داریم، در حالی که نیاز داخل به 180 هزار تن می‌رسد و بقیه مواد اولیه مورد نیاز صنعت نساجی باید از طریق واردات تأمین شود.

وی تأکید کرد: نباید برای واردات مواد اولیه مورد نیاز صنعت، تعرفه وضع شود.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی